Ankieta dotycząca jakości życia oraz leczenia chorych na zespół Sjogrena

Witam. Jestem studentką Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, z kierunku Fizjoterapia. Pilnie poszukuję osób chorujących na zespół Sjogrena do badań, które wykorzystane zostaną w mojej pracy magisterskiej (imię i nazwisko oczywiście nie będą ujawniane). Dlatego właśnie zwracam się z uprzejmą prośbą do osób, które byłyby w stanie mi pomóc. Badanie polega na wypełnieniu ankiet dotyczących jakości Państwa życia oraz prowadzonego leczenia, w tym również różnych form rehabilitacji, czy aktywności fizycznej. Proszę o odpowiedź tutaj na forum.
Dziękuję serdecznie za pomoc:) Pozdrawiam. // kasia_j, 2011-07-19

Cześć Kasiu,
ja jestem w trakcie diagnozy zespołu Sjogrena. Od około 10-11 lat mam zespół Raynauda - w ostatnim czasie obserwuję nasilenie objawów dotyczących złego krążenia w kończynach (szczególnie jak jest zimno i jak w lato pada deszcz). Nic mi nie pomaga, kiedyś brałam Halidor, Bufloks, VeselDue - ale nic z tego. Wystarczy,że w zimę wyjdę na dwór - po 3-4 mam białe palce u nóg i rąk. Temperaturą krytyczną dla mnie jest już -pomiżej -5 stopni. Oprócz tego wysychają mi oczy - niekiedy jest to dosyć dokuczliwe. Krople nie pomagają - (może tylko na 1 minutę po zapuszczeniu). Generalnie jestem wciąz senna i nie mam siły w ciągu dnia - ale to może wynikać akurat z niskiego ciśnienia (95 na 55). Ostatnio bolą mnie kości palców u rąk i kości przedramienia. I jeszcze jedno od około 12 lat mam takie gniotki na kolanach - dermatolog mi powiedziała, że to może być od tarczycy - rzeczywiście - ch. Hashimoto // AP, 2011-07-26

Witam AP,
Serdecznie dziękuję za odpowiedź.
W nawiązaniu do tematu i tego, że jesteś w trakcie diagnozy dopiero, chciałabym wiedzieć, czy lekarze skłaniają się już ku konkretnemu rozpoznaniu, czy dopiero rozpoczęliście badania (jak długo już one trwają)? Jeśli będziesz już coś wiedzieć to proszę o kontakt:)
Pozdrawiam. // kasia_j, 2011-07-27